Lack of update

Hej, jag vet att jag inte har bloggat sen innan jag åkte på språkresa i somras. Det är dels för att jag inte har orkat/velat/haft tid men även för att när jag väl skulle fixa till min design lite grann så hade självklart blogg.se ändrat hela systemet och nu är hela min gamla borta. Jag orkar inte lägga ner någon tid på att fixa en ny och har därför lagt in en gammal så länge.

Jag hade en helt fantastisk sommar i Paris, Torquay och London där jag träffade underbara personer som jag har väldigt bra kontakt med fortfarande.

Här är en/två bilder som jag nu har redigerat lite, men som är tagna utav mig i sommar.

Glad Midsommar!

Glad Midsommar allihop!
Jag har spenderat min midsommar med familjen och några vänner till oss. Väldigt trevligt och god mat, och mycket dans och en del sång!

Jag börjar bli nervös. Det är bara 3 dagar kvar tills jag är i Paris. Om 2 dagar och några få timmar är jag påväg till Landvetter. Kommer äntligen få träffa alla härliga människor jag har pratat med! Har fått i det mesta i min resväska nu, men ska färdigställa allt imorgon och tvätta upp det sista.

SNART ÅKER VI!!

Följ mig gärna på instagram och twitter för att hålla koll på vad vi gör, eller håll koll på min blogg! @AmandaSvenzzon är mitt användarnamn på både Twitter och instagram!

Kram!


Torquay om 9 dagar!!

Det är sjukt, känns som att det nyss var 200 dagar kvar på min nedräkning, nu är det 9. Jag är så sjukt taggad och har pratat med så mycket nytt folk redan som ska med, har även fått många nya vänner som jag ser fram emot att träffa! 
 
Har börjat packa basic saker och kolla igenom lite vad som behöver inhandlas innan avresan. 
 
Får väl se hur jag ska kunna ta mig upp och åka till Landvetter 02.30, men äsch när det är något så roligt så är det nog inte så svårt ändå! 
 
Det har varit svårt att fokusera och verkligen ta in att jag ska åka snart nu innan skolavslutningen eftersom det har varit så mycket annat, men nu börjar nervositeten krypa sig på, men jag är även sjukt exhalterad! Kommer bli dem tre bästa veckorna hitils i mitt liv. Får spendera tre veckor med att plugga ett språk jag älskar, umgås med människor som betyder multum, träffa nya vänner, och såklart, SHOPPA
 
Ursäkta att mina senaste inlägg inte innehåller några bilder, men jag bloggar just nu från pappas dator. 

Torquay om 9 dagar!!

Det är sjukt, känns som att det nyss var 200 dagar kvar på min nedräkning, nu är det 9. Jag är så sjukt taggad och har pratat med så mycket nytt folk redan som ska med, har även fått många nya vänner som jag ser fram emot att träffa! 
 
Har börjat packa basic saker och kolla igenom lite vad som behöver inhandlas innan avresan. 
 
Får väl se hur jag ska kunna ta mig upp och åka till Landvetter 02.30, men äsch när det är något så roligt så är det nog inte så svårt ändå! 
 
Det har varit svårt att fokusera och verkligen ta in att jag ska åka snart nu innan skolavslutningen eftersom det har varit så mycket annat, men nu börjar nervositeten krypa sig på, men jag är även sjukt exhalterad! Kommer bli dem tre bästa veckorna hitils i mitt liv. Får spendera tre veckor med att plugga ett språk jag älskar, umgås med människor som betyder multum, träffa nya vänner, och såklart, SHOPPA
 
Ursäkta att mina senaste inlägg inte innehåller några bilder, men jag bloggar just nu från pappas dator. 

Nu väntar nya äventyr

Igår va både en himla bra och sorglig dag, jag slutade 9:an. 

Jag började dagen tidigt igår med att gå upp vid 5.20 för att ha tid att duscha och fixa mig innan jag skulle vara i kyrkan vid 6.45. Hade en helt fantastisk sommarshow med så underbara människor. Glad att jag ställde upp :) 
 
För er som inte vet så är en sommarshow där jag bor något, en grupp på ca 25 pers från klass 7-9, gör under vårterminen och sen visar upp en gång för klass F-6 och sen på skolavslutningen för föräldrarna och klass 7-9. Så de som är med på sommarshowen håller i skolavslutnigen i stort sett. 
 
Vi som slutade 9:an fick även våra betyg på scenen och 4 stipendium och 2 hederspris delades även ut. Jag fick stipendium i samhällsfrågor! Jag förstår inte varför, men tydligen så gjorde jag en bra insats :) 
 
Efter skolavslutningen samlades alla 9:or på skolgården för att ta kort, och en del tårar fälldes. 
 
Sen fyllde även min älskade mamma år igår så vi firade både skolavslutning och hennes födelsedag med tårta och jordgubbar. Efter det var jag så trött så jag var tvungen att sova 2h.
 
Sen va det dags för en rolig och sorglig avslutningsfest med 9:orna. Dansade hela kvällen så jag knappt kunde gå efter haha! Men det var riktigt kul och alla dansade tillsammans, till och med våra lärare! 
Men sen var det dags för kramring och många tårar fälldes från flera stycken, nu är det slut.
 
Jag kommer sakna alla 9:or extremt mycket nu när vi går skilda vägar, men jag kommer aldrig glömma er! Ni har gett mig tre år som jag har utvecklats mycket under, även mina lärare kommer bli saknade, de har hjälpt mig väldigt mycket. Tack för allt.
 
 
 

Slutat tidigt och pluggat

I mitt förra inlägg skrev jag att jag skulle vara hemma tidigast runt 15.45, jag var hemma ca 14.20. Vi filmade lite till engelskan men blev klara ganska fort så vi kunde ta 13.55 bussen istället för 15.25, vilket är rätt soft!

Men eftersom jag är ledig på onsdag för att åka till Stockholm har jag en del att bli klar med, så har nu skrivit klart och skickat uppgifter i; Tyska, Samhällskunskap och Svenska. Känner mig ganska glad över att vara klar med det nu!

Imorgon har jag däremot Musikuppspelning och Nationella i matte så ska kolla igenom matten lite nu och spela igenom min låt så att jag verkligen kan den!

Sen förtjänar jag att titta på Grey's Anatomy!


Måndag, Tisdag, Konsert

Helloo!

Har precis ätit min dagliga frukost bestående av en macka och ett glas vatten. Har många gånger fått höra att det är weird att jag dricker vatten till frukosten, men so what?! Jag gillar vatten.

Idag har jag:
Svenska
Tyska
NO/Kemi
och sen engelska hela eftermiddagen för att vi ska spela in typ som en liten reklamfilm om stället vi bor på, eller i mitt fall; stället där jag går i skola.

Det är inte så mycket vi ska göra idag, ändå lär jag inte vara hemma förrän, tidigast, 15.45.

IMORGON däremot har jag bara två saker på schemat, TVÅ HEMSKA SAKER!
Först har jag nationella i Matte, kommer gå sådär halv bra... Och sen ska jag sjunga och spela en låt jag har skrivit på Musiken inför hela klassen, jag HATAR att sjunga. Men fördelen med imorgon är att jag slutar 12.00, YAAAY!

SLUTLIGEN det som var poängen med hela inlägget, TVÅ DAGAR TILL ONE DIRECTION!
Vi åker upp redan runt 7.30 på onsdag så att vi kan gå i stan (möjligtvis stalka killarna utanför deras hotell..)
Sen är insläppet 18.00 och konserten börjar 19.30 med Camryn.
SÅ HIMLA TAGGAD!

Ha en bra dag :)


20 onödiga saker att veta om mig

1. Min favorit glass (om man inte räknar med B&J's) är Magnum Strawberry White.
2. Jag äter aldrig upp choklad överdraget innan glassen, det är godare att äta allt samtidigt.
3. Jag kan inte vända pannkakor, därför gör jag istället amerikanska för att de är mindre.
4. Jag blir lätt besatt av TV-serier (The OC, One Tree Hill, Gossip Girl, Hart of Dixie, 90210, Beverly Hills 90210, Vampire Diaries, Grey's Anatomy, Pretty Little Liars, Keeping Up With The Kardashians)
5. Min favoritfilm är just nu The Host.
6. Jag har aldrig gillat att springa, förrän nu.
7. Jag ska gå Estet Bild&Form på gymnasiet från och med nästa termin.
8. Den första riktiga TV-serien jag började titta på var The O.C, tror det var i åk 4.
9. Coca Cola och LOKA Strawberry Ice cream är det godaste man kan dricka.
10. Jag älskar att shoppa.
11. Jag mådde dåligt av att gå till skolan när jag var liten och vet egentligen inte varför.
12. Jag har prestationsångest.
13. Jag älskar låtar av The Fray.
14. Jag har extremt dåligt immunförsvar och har råkat ut för många sjukdomar.
15. Jag hatar utvecklingssamtal, men inte för att lärarna är taskiga utan mer tvärtom.
16. Jag är super dålig på att ta emot beröm och medlidande, särskilt från vuxna.
17. Jag har ingen taktkänsla och kan inte sjunga.
18. Jag vill ha en boxningssäck för att kunna släppa ut mina känslor.
19. Avokado är bland det godaste som finns att äta.
20. Jag älskar min klass och kommer gråta floder när jag behöver lämna dem 14/6.


Kvartsmarathon!

Helloooo!
Var borta i Värnamo och kollade lite när pappa och massa andra sprang Värnamo kvartsmarathon innan. Blev lite sugen på att springa själv även om jag vet att jag inte klarar en mil än haha!
Ska iallafall ut och springa några kilometer med syrran nu!


New in! Running

Var och shoppade lite innan, nya träningsbyxor, en löparjacka och ett par jeans som jag tyvärr inte hittade någon bild på. 
Åt pizza med familjen efter på ett ställe som är som värsta himmelriket när det gäller pizza! 
Sen när vi var på City Gross innan vi åkte hem sålde dem ut massa Ben&Jerry Fairly Nuts bara för att det var så kort datum på dem! Liksom hallå?! Ben&Jerry's för 20kr?! var bara tvungen att köpa två stycken haha! 
Testade även den nya Loka Strawberry Ice-Cream, sötaste flaskan ever? JA! Och den var faktiskt riktigt god! :) 
 

MyPage och Faktura!

Det känns verkligen att språkresan börjar närma sig nu! :) 
Fick hem ett brev på posten innehållande bland annat slutfakturan, och ja det är en del att betala men det är så värt det! :) 
 
Fick även ett mail med min inloggning till MyPage, där all den viktiga informationen för mina resa finns, på mejlen. Fick reda på var jag och Natalie ska bo och vad våran värdfamilj heter. Fanns även ett schema och ABC handbok och lite viktigt på MyPage. 
 
Vad jag kan se så bor vi längst ut i hela torquay, hade ju gärna bott mer i centrum men det blir nog bra! :) Vi får nog räkna med att åka buss en del, men det är jag ju van vid. 
 
Så himla taggad, speciellt inför Paris och London! OCH NÄSTA VECKA ÄR DET DAGS FÖR TAKE ME HOME TOUR! :D :D :D :D 
 
 

EXALTERAD! ❤

17 dagar kvar: Jag tror ingen riktigt förstår hur exalterad jag är just nu. Jag ska se världens mest fantastiska killar i One Direction live i Stockholm om 17 dagar. Eftersom jag bor så långt ut på landet så har jag väldigt långt bort till storstäderna och har därför aldrig varit på en konsert (förutom melodifestivalen i Göteborg) och att det är One freaking Direction (!!!) gör ju nu att konserten kommer antagligen vara det bästa som någonsin ha hänt mig.
 
51 dagar kvar:  Jag och min älskade klass har sålt kakor så att vi har samlat ihop pengar för att åka till Liseberg på klassresa 11 Juni. Kommer bli så himla kul, först shoppar vi i stan på förmiddagen och sen blir det Liseberg på eftermiddagen & kvällen. Blir kul att göra något nu innan vi alla splittras och börjar på gymnasiet. 
 
54 dagar kvar: Skolavslutning. Helt ärligt så är jag riktigt taggad över att börja på gymnasiet! Var inte det innan eftersom jag kommer sakna min fina klass så mycket, men jag tror att det kommer bli riktigt bra :) Har även anmält mig till sommarshowen så får se till att göra det minnesvärt! 
 
64 dagar kvar: SPRÅKRESA ❤ tiden går så himla fort känns som att vi nyss bokade men det var typ slutet av september/början av oktober! Satt och kollade lite på STS hemsida innan och blev så pepp! Liksom att både få uppleva Paris och London OCH spendera mer än två veckor i Torquay hur grymt är inte det?! Träffa nya människor, utveckla språket, besöka Disneyland, shoppa, sola, bada och mycket mer är awesome! Asså det här kommer bli dom tre mest minnesvärda veckorna hittills i mitt liv! :)
OCH om det är fler som ska till Torquay 24 juni så ta gärna kontakt med mig, vill lära känna fler! :D 

Våren är hääär!

Äntligen är våren på G! :D har varit riktigt varmt nu två dagar vilket jag tycker är awesome! 
Satt på altanen med mina systrar när jag kom och käkade Ben&Jerry's dagens höjdpunkt? JA! 
Helt sjuuuukt att det bara är 59 dagar till skolavslutningen och 69 dagar till språkresan! :D YAAAAAY! Asså tiden går så sjukt fort! Fick ett brev om att jag är preliminärt intagen till Estetiska programmet på gymnasiet i fredags, börjar kännas att högstadiet snart är slut nationella hela tiden nu! Hade del A i historia idag och har del B imorgon, plus att jag hade muntligt i svenska igår. Hoppas bara på det bästa nu! :) 

Ny design och Workout #1

Ny design på väg upp! :) Precis blivit klar med headern, vilket brukar ta längst tid för mig att göra eftersom jag aldrig blir nöjd. Så nu är det bara resten kvar. När jag fått upp designen kommer jag ta upp mitt bloggande igen.

Har för en gångs skull idéer om vad jag ska skriva om och hur jag ska blogga. Fick massa inspiration idag!

Jag och min syrra (9år) har kommit fram till att vi ska börja träna och bli lite nyttigare. Jag har aldrig gillat att träna och därför har jag inte heller gjort det.
We Heart It är en himla bra sida! Blev så inspirerad när jag hittade massa tränings stuff så bestämde mig för att följa några scheman jag hittade!

 

Vi bestämde oss för att kombinera det här lite och se vad vi får ihop :) Hoppas verkligen på att se lite resultat! :)

Turn that frown upside down!

Idag är den bästa dagen på länge.
Jag fick ÄNTLIGEN biljetter till att se mina älsklingar! <3
Att det släpptes fler biljetter är nog bland det bästa som skulle kunna hända. ÖVERLYCKLIG! 😍😍😍❤❤❤


aamanda - photos, awesomeness and other random stuff! ♥ bloglovin
RSS 2.0